Zakres szkolenia: Celem zajęć jest przekazanie wiedzy, nabycie umiejętności praktycznych, a przede wszystkim kształtowanie kompetencji społecznych w zakresie kluczowych umiejętności interpersonalnych: 1. nawiązywania kontaktów z innymi ludźmi, 2. zdolności komunikacyjnych (w tym umiejętności uważnego słuchania, przemawiania, tworzenia czytelnych komunikatów oraz zarządzania przekazem werbalnym i niewerbalnym), 3. asertywności i adaptacji społecznej, 4. radzenia sobie z konfliktami, 5. negocjacyjnych i wywierania wpływu, 6. pracy w zespole, ale też delegowania uprawnień.
Długość trwania: 2 edycje x 10 gr. x 15 os. x 30 h
Prowadzący szkolenie: dr Adam Szymaniak ze współprowadzącymi
Koordynator: mgr inż. Patrycja Wysocka
Termin (wtorki, środy,piątki):
Gr1: 21.03 – 24.03
Gr2: 28.03 – 31.03
Gr3: 04.04 – 07.04
Gr4: 09.05 – 12.05
Gr5: 16.05 – 19.05
Gr6: 23.05 – 26.05
Gr7: 30.05 – 02.06
Gr8: 06.05 – 09.06
Gr9: 12.06 – 14.06 (uwaga! pon-śr)
Gr10: 20.06 – 23.06
SALE
Grupy 1 – 3:
wtorki w godz. 10:00 – 18:00: s. 4 (CollegiumGeographicum)
– wyjątek 4.04 – 10:00 – 14:00: s.4 (CollegiumGeographicum), 14:30 – 18:00: s. 242(Instytutu Geoekologii i Geoinformacji UAM)
środy i piątki w godz. 10:00 – 18:00: s.242 (Instytutu Geoekologii i Geoinformacji UAM)
Grupa 4:
wtorek i środa godz. 10:00 – 18:00: s. 65 (Instytutu Geologii)
piątek w godz. 10:00 – 18:00: s.13
Grupy 5 – 10:
wtorki i piątki w godz. 10:00 – 18:00: s.65 (Instytutu Geologii UAM)
środy w godz. 10:00 – 18:00: s. 13 (Instytutu Geologii UAM)
– wyjątek : 12.06 (pon.) – s.2 (Gollegium Geographicum)
Materiały do pobrania: pobierz
Lista uczestników – wszystkie grupy: pobierz
Zakres szkolenia: Celem zajęć jest nabycie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie przedsiębiorczości. Będą one obejmowały m.in. diagnozowanie potrzeb klienta, analizę rynku i tworzenie profili klienta, generowanie pomysłów biznesowych oraz ich prototypowanie i testowanie. Ponadto, zajęcia obejmą także zagadnienia dotyczące segmentacji rynku, kanałów dystrybucji, relacji z klientem, identyfikacji strumieni przychodów, sieci partnerskich, kluczowych działań, kluczowych zasobów, struktury kosztów. Studenci będą mieli także okazję poznać nabyć umiejętności dotyczące sposobów prezentacji, w tym głównie biznesowych.
Długość trwania: 2 edycje x 10 gr. x 15 os. X 30 h
Prowadzący szkolenie: Jacek Wajda, dr Wojciech Dyba, Maciej Nowak, Piotr Szczęsny, Małgorzata Marczak i Anna Padewska
Koordynator: dr Bartłomiej Kołsut
Termin (wtorek-piątek):
Gr1: 21.03 – 24.03
Gr2: 28.03 – 31.03
Gr3: 04.04 – 07.04
Gr4: 11.04 – 14.04
Gr5: 18.04 – 21.04
Gr6: 25.04 – 27.04
Gr7: 09.05 – 12.05
Gr8: 16.05 – 19.05
Gr9: 23.05 – 26.05
Gr10: 30.05 – 02.06
SALE:
wtorki 10:00-16:30 – s. 103 IGSEiGP
środy 10:00-16:30 – s. 103 IGSEiGP
czwartki 10:00-16:30 – s. 103 IGSEiGP
Zakres szkolenia: Zakres szkolenia: Kurs odbywa się w 2 blokach zajęciowych. Pierwszy blok (20 h) obejmuje zajęcia z lektorami Wydziału Anglistyki UAM. Drugi blok (10h) to konwersatoria z naukowcami (geograf, geolog) z Wielkiej Brytanii. Zajęcia odbywają się w 3 zakresach tematycznych związanych z: 1) geografią społeczno-ekonomiczną i gospodarką przestrzenną, 2) problematyką glacjalną obszarów polarnych i górskich oraz 3) geologią Polski. Nacisk kładziony jest na pracę z tekstem naukowym i popularno-naukowym, konwersację oraz pracę w grupach.
Długość trwania: 30 godz.
Prowadzący szkolenie: mgr Thomas Anessi, mgr Paul Newsham, mgr Shane Nahumko oraz dr Andrew Speak, Prof. Ian S. Evans
Koordynator: mgr Alicja Najwer
cz.I
Termin:
gr1 i gr2 – lektor: dr Krystyna Pirogowicz
grupa 1:
– 8.04 (sobota) 9:00-14:00 sala 11 Instytut Geologii
– 10.04 (poniedziałek) 9:00-14:00 sala 66 Instytut Geologii
– 11.04 (wtorek) 12:00-17:00 sala 64 Instytut Geologii
– 12.04 (środa) 9:00-14:00 sala 64 Instytut Geologii
grupa 2:
– 18.04 (wtorek) 12:00-17:00 sala 64 Instytut Geologii
– 19.04 (środa) 9:00-14:00 sala 64 Instytut Geologii
– 21.04 (piątek) 9:00-14:00 sala 64 Instytut Geologii
– 22.04 (sobota) 9:00-14:00 sala 11 Instytut Geologii
gr 3 – gr 10: wtorek – czwartek -I cz. lektorzy: mgr Thomas Anessi, mgr Paul Newsham, mgr Shane Nahumko
Gr3: 21.03 – 23.03
Gr4: 28.03 – 30.03
Gr5: 04.04 – 09.04
Gr6: 11.04 – 13.04
Gr7: 25.04 – 27.04
Gr8: 23.05 – 25.05
Gr9: 09.05 – 11.05
Gr10: 16.05 – 18.05
Zajęcia odbywają się w budynku Collegium Chemicum (stary gmach) przy ul. Grunwaldzkiej 6, w sali 48:
wtorek 9.00 – 15.30
środa 9.00 – 15.00
czwartek 9.00 – 15.00
+ zajęcia z native speakerem
szczegółowy program z rozpiską na sale – prowadzący: dr Andrew Speak
04.05.2017 THU ( czwartek)
gr. 5: 9.00 – 12.15 seminary room In Institute of Geoecology and Geoinformation (242)
gr.6: 13.15 – 16.30 seminary room In Institute of Geoecology and Geoinformation (242)
05.05.2016 FRI (piątek)
gr. 5: 9.00 – 12.15 seminary room In Institute of Geoecology and Geoinformation (242)
gr.6: 13.15 – 16.30 seminary room In Institute of Geoecology and Geoinformation (242)
06.05.2016 SAT (sobota)
gr. 5: 9.00 – 10.30 seminary room In Institute of Geoecology and Geoinformation (242)
gr. 6: 10.45 – 12.15 seminary room In Institute of Geoecology and Geoinformation (242)
gr.7: 13.15 – 16.30 seminary room In Institute of Geoecology and Geoinformation (242)
08.05.2017 MON (poniedziałek)
gr.8: 08.30 – 11.45 computer lab 23
gr.7: 14.00 – 17.15 computer lab 22
09.05.2017 TUE (wtorek)
gr. 8: 08.15 – 11.30 computer lab 12
gr.9: 12.30 – 15.45 computer lab 12
10.05.2017 WED (środa)
gr. 7: 9.00 – 10.30 room 12, Institute of Geology
gr.8: 10.45 – 12.15 room 12, Institute of Geology
gr.10: 13.15 – 16.30 room 12, Institute of Geology
11.05.2017 THU ( czwartek)
gr. 9: 9.30 – 12.45 room 12, Institute of Geology
gr.10: 13.45 – 17.00 room 12, Institute of Geology
12.05.2017 FRI (piątek)
gr. 9: 09.00- 10.30 room 12, Institute of Geology
gr. 10: 10.45 -12.15 room 12, Institute of Geology
Lista uczestników – wszystkie grupy: pobierz
Lista uczestników zajęć z native speakerem – wszystkie grupy: pobierz
Zakres szkolenia: Szkolenie obejmuje poszerzenie wiedzy z zakresu metod analizy danych społeczno-gospodarczych przy wykorzystaniu technologii IT oraz kształtowania umiejętności wykorzystania w tym zakresie podstawowych funkcjonalności programu R. Zajęcia będą realizowane w języku polskim, w ramach współpracy międzynarodowej, a prowadzącym będzie pracownik naukowy Uniwersytetu z Bergen – Prof. Roger Bivand.
Długość trwania: 2 edycje x 1 gr. x 15 os. x 30 godz.
Prowadzący szkolenie: Prof. Roger Bivand
Koordynator: dr Bartłomiej Kołsut
Termin: 1-5 czerwca 2017 r.
Lista uczestników:
Zakres szkolenia: Zajęcia warsztatowe obejmują poszerzenie wiedzy z zakresu metod analizy danych społeczno-gospodarczych przy wykorzystaniu technologii IT oraz kształtowanie umiejętności wykorzystania w tym zakresie zaawansowanych funkcjonalności programu R, w tym zwłaszcza analizy danych przestrzennych. Zajęcia będą realizowane w ramach współpracy międzynarodowej, a prowadzącym będzie pracownik naukowy Uniwersytetu z Leeds w Wielkiej Brytanii.
Szczegółowy plan zajęć znajdziecie Państwo na stronie przygotowanej przez dr Robina Lovelace https://github.com/
Długość trwania: 30 godz.
Prowadzący szkolenie: Dr Robin Lovelace
Koordynator: mgr Alicja Najwer
Termin: 17-19 maja
17.05.2017 wednesday (środa)
10.00 – 11.30 classes (2) – computer lab 102 (Institute of Geology)
11.30 – 11.45 coffee break
11.45 – 13.15 classes (2) – computer lab 102 (Institute of Geology)
13.15 – 14.00 lunch break
14.00 – 15.30 classes (2) – computer lab 102 (Institute of Geology)
15.30 – 15.45 coffee break
15.45 – 18.45 classes (4) – computer lab 102 (Institute of Geology)
18.05.2017 thursday (czwartek)
10.00 – 11.30 classes (2) – computer lab 102 (Institute of Geology)
11.30 – 11.45 coffee break
11.45 – 13.15 classes (2) – computer lab 102 (Institute of Geology)
13.15 – 14.00 lunch break
14.00 – 15.30 classes (2) – computer lab 102 (Institute of Geology)
15.30 – 15.45 coffee break
15.45 – 18.45 classes (4) – computer lab 102 (Institute of Geology)
19.05.2017 friday (piątek)
10.00 – 11.30 classes (2) – computer lab 102 (Institute of Geology)
11.30 – 11.45 coffee break
11.45 – 13.15 classes (2) – computer lab 102 (Institute of Geology)
13.15 – 14.00 lunch break
14.00 – 15.30 classes (2) – computer lab 102 (Institute of Geology)
15.30 – 15.45 coffee break
15.45 – 18.45 classes (4) – computer lab 102 (Institute of Geology)
Zakres szkolenia: An intensive, 4-day course, on software programming with the Python language for applications in GIS and spatial analysis. Course presents fundamentals of the Python programming language and tools for spatial data handling, spatial analysis and modeling, and GIS application development in Python through a series of concise lectures followed by laboratory exercises. In between lectures, laboratory exercises allow students to work with Python for problem solving.
Długość trwania: 2 edycje x 1 gr. x 15 os. x 30 godz.
Prowadzący szkolenie: M.S. Grant W. Fraley (San Diego State University)
Koordynator: mgr inż. Patrycja Wysocka
Termin: 7 – 10 maja 2017
7 maja (nd): 10:00-12:00 (wykład), .s.242 (Instytut Geokologii i Geoinformacji UAM), 12:00 – 17:00, s.24 (ćwiczenia)
8 maja (pon): 10:00-12:00 (wykład), s.54 (Instytutu Geologii UAM), 12:00 – 17:00, s.24 (ćwiczenia)
9 maja (wt): 9:00 – 11:00 (wykład), s.54 (Instytutu Geologii UAM), 11:00 – 16:00, s.24 (ćwiczenia)
10 maja (śr): 10:00 – 12:00 (wykład), s.18, 12:00 – 17:00, s.24 (ćwiczenia)
Lista uczestników:
Zakres szkolenia: This intensive course will provide students with an opportunity to explore theoretical frameworks, methods, and learn hands-on skills indispensable for successful design and deployment of PPGIS applications in problem areas of spatial planning at the city and local neighborhood scales. The course should be of interest to anybody who wants to be professionally involved in setting up participatory Web-GIS applications working for local governments, NGOs, or citizen coalitions.
Długość trwania: 2 edycje x 1 gr. x 15 os. x 30 godz.
Prowadzący szkolenie: Prof. Piotr Jankowski (San Diego State University)
Koordynator: mgr inż. Patrycja Wysocka
Termin: 12-14 czerwca 2017
– poniedziałek 12 czerwca: 9:00 – 17:30 (wykład – s. 18),
– wtorek 13 czerwca: 9:00 – 13:00 (wykład – s. 1), 13:30 – 17:30 (laboratorium – s.24)
– środa 14 czerwca: 9:00 – 17:30 (laboratorium – s.24)
Lista uczestników:
Zakres szkolenia:
The course includes lectures, computer laboratories and field activities in Italian Alps.
Main objectives of the course:
- To understand processes and conditioning factors of geohazards in a high mountains and hills areas,
- To use Geoinformation tools and spatial data for geohazard risk assessment,
- To illustrate innovative and multidisciplinary approaches for meeting the growing needs of knowledge on both long-term tectonic uplift and sudden geomorphological changes:
- Lecture and laboratory activity on Geomorphometry based methods for landform studies,
- Lecture on Radar Interferometric applications for geomorphometry.
Długość trwania: 50 godz. (7 dni – Włochy)
Prowadzący szkolenie: Prof. Marco Giardino (Universita degli Studi di Torino)
Koordynator: mgr Alicja Najwer
Termin: 24-30 czerwca 2017
Lista uczestników:
Zakres szkolenia: Celem warsztatów jest przygotowanie studentów do prowadzenia kartowania geomorfologicznego i opracowania danych przestrzennych i geomorfologicznych na platformie geoinformacyjnej, czego finalnym efektem mają być mapy geomorfologiczne w różnym skalach i o różnym przeznaczeniu. W trakcie zajęć przedstawione będą zasady rozpoznawania form terenowych, tworzenia legendy, doboru znaków, sygnatur i kolorów. Większość przykładów wykonywania map geomorfologicznych będzie dotyczyć obszarów górskich.
Długość trwania: 30 godz.
Prowadzący szkolenie: dr Simon Martin (University of Lausanne)
Koordynator: mgr Alicja Najwer
Termin: 6-9 czerwca 2017
wtorek 06.06.2017, godz. 9.30 – 17.00 (sala komputerowa 24)
środa 07.06.2017, godz. 9.00 – 17.00 (sala komputerowa 24)
czwartek 08.06.2017, godz. 9.00 – 17.00 (sala komputerowa 24)
piątek 09.06.2017, godz. 9.00 – 16.00 (sala komputerowa 24)
Lista uczestników:
Program: pobierz
Zakres szkolenia:
- podstawy formalno-prawne funkcjonowania PMŚ- jednostki i służby realizujące MŚ- wprowadzenie do zagadnień IIP- tryby i sposoby uzyskania dostępu do danych przestrzennych dotyczących MŚ
- geostandardy wymiany danych przestrzennych z zakresu MŚ (GML, jego aplikacje oraz profile, SensorML, standardy danych satelitarnych)
- usługi INSPIRE w MŚ oraz serwisy internetowe OGC (CSW, WMS, WFS, WCS, Atom)- Geoportal GIOŚ jako źródło danych przestrzennych o MŚ
- zasoby danych przestrzennych EAŚ i EAK w zakresie MŚ (CLC, Sentinel, etc.),
- dostęp do informacji ogólnie i szczegółowo do informacji o środowisku,
- zaganidenia dotyczące informatyzacji,
- mapa drogowa INSPIRE dla resortu środowiska,
- charakterystyka zbiorów danych INSPIRE resortu środowiska.
.
Długość trwania: 2 edycje x 1 gr. x 10 os. x 30 godz.
Prowadzący szkolenie: mgr inż. Piotr Dobrzyński (Główny specjalista ds. Informatyki Państwowy Instytut Geologiczny)
Koordynator: mgr inż. Patrycja Wysocka
Termin: 26,28,29 maja 2017 w godzinach 10:00 – 18:00: piątek.- s.14, niedziela. – s. 1, poniedziałek – s.242 (IGIG)
28 maja – niedziela w godzinach 9:00 – 18:00, sala 1,
Lista uczestników:
Zakres szkolenia: Geodane pełnią kluczową rolę poznawczą w niemal wszystkich obszarach działalności człowieka, a ich analizy przyczyniają się do wzbogacenia wiedzy o zjawiskach współczesnego świata. Zakres tematyczny stwarza uczestnikom szansę zdobycia umiejętności z zakresu:
- pozyskania, przetwarzania i gromadzenia danych przestrzennych
- analizy danych przestrzennych i wizualizacji informacji przestrzennej,
- danych przestrzennych, usług oraz metadanych infrastruktury informacji przestrzennej (INSPIRE),
- norm, standardów i specyfikacji istotnych dla geodanych i metadanych (W3C, ISO, OGC),
- publikacji danych przestrzennych w sieci WWW,
- wdrażaniu węzłów infrastruktury informacji przestrzennej (przebieg zlecenia, otoczenie prawne i techniczne wdrożenia, dostarczanie produktów) w administracji publicznej,
- współczesnych kierunków i trendów rozwoju WWW/GIS.
Jeden z modułów tematycznych dedykowany jest geodanym i metadanym o zagospodarowaniu przestrzennym.
Długość trwania: 30 godz.
Prowadzący szkolenie: mgr Sławomir Bury (Wrocławski Instytut Zastosowań Informacji Przestrzennej i Sztucznej Inteligencji)
Koordynator: mgr Alicja Najwer
Termin: 11-14 maja 2017
11 maja (czwartek)
11.30 – 15.15 – sala 257 (Instytut Geoekologii i Geoinformacji, II piętro)
16.00 – 19 .00 sala komputerowa 24
12 maja (piątek)
10.00 – 13.00 sala komputerowa 23
13.45 – 16.00 sala komputerowa 23
16.15 – 17.45 sala komputerowa 23
13 maja (sobota)
10.00 – 13.00 sala komputerowa 23
13.45 – 16.00 sala komputerowa 23
16.15 – 17.45 sala komputerowa 23
14 maja (niedziela)
10.00 – 12.15 sala komputerowa 23
Lista uczestników:
Zakres szkolenia:
- aktywne technologie teledetekcyjne LiDAR oraz Radar służące pozyskiwaniu informacji 3D;
- wprowadzenie do fotogrametrycznych metod pasowania zdjęć i generowania chmur punktów na ich podstawie;
- modelowanie obiektów 3D na różnych poziomach szczegółowości (np. budynki CityGML);
- technologia udostępniania danych 3D przez internet
- aplikacje wykorzystujące dane 3D w gospodarce, nauce oraz obronności;
- technologie wizualizacji danych 3D oraz integracja z innymi geodanymi.
Długość trwania: 45 godz.
Prowadzący szkolenie: Dr hab. inż. Piotr Wężyk (Uniwersytet Rolniczy, Kraków)
Koordynator: mgr Alicja Najwer
Termin:
- I część: 6-8 kwietnia
6 kwietnia (czwartek)
10.00 – 13.45 sala 242 (Instytut Geoekologii i Geoinformacji, II piętro)
14.30 – 18.15 sala komputerowa 17
7 kwietnia (piątek)
09.00 -12.00 sala 242 (Instytut Geoekologii i Geoinformacji, II piętro)
12.30 – 17.00 sala komputerowa 23.
8 kwietnia (sobota)
09.00 – 11.30 sala 242 (Instytut Geoekologii i Geoinformacji, II piętro)
11.30 – 16.30 sala komputerowa 17
- II część: 21-22 kwietnia
21 kwietnia (piątek)
08.00 – 10.00 – sala wykładowa 18
10.00 – 12.00 sala komputerowa 23
12.45 – 16.15 sala komputerowa 23
22 kwietnia (sobota)
08.30 – 12.15 sala komputerowa 23
Lista uczestników: pobierz
Zakres szkolenia: Szkolenie obejmuje tematykę stosowania zaawansowanych metod badań in situ w geologii inż. oraz geotechnice i zakresu stosowalności metody. Omówiony zostanie rys historyczny metody CPTU, budowa urządzeń pomiarowych, standardy technologiczne, zagadnienie kalibracji badań in situ w odniesieniu do badań laboratoryjnych, możliwości interpretacji wyników badań. Metoda sondowań statycznych CPTU przedstawiona zostanie w kontekście wykorzystania wyników badań w ramach wymagań norm EC/EN i ISO
Długość trwania: 1 gr. x 48 godz.
Prowadzący szkolenie: dr John Powell (Geolabs, UK) i Tom Lunne (Norwegian Geotechnical Institute, Oslo)
Koordynator: prof. UAM dr hab. Jędrzej Wierzbicki
Materiały wymagane na zajęciach: laptopy (Excel), kalkulatory, notesy, długopisy.
Termin: 8 – 13 maja 2017
Miejsce: Instytut Geologii, godz. 9:00-17:00, sala 66
Lista uczestników: pobierz gr1 pobierz gr2
Zakres szkolenia: Certyfikowane szkolenie obejmuje dwa moduły oprogramowania firmy Schlumberger: Petrel Fundamentals i Petrel Geology. Celem szkolenia jest prezentacja możliwości obrazowania i interpretacji budowy geologicznej (w oparciu dane otworowe, powierzchniowe i geofizyczne) oraz rozwój umiejętności z zakresu współczesnych metod wizualizacji budowy geologicznej, tworzenia szerokiego zestawu cyfrowych, wgłębnych opracowań kartograficznych (modele 3D, mapy, przekroje), interpretacji zintegrowanych danych geologicznych i geofizycznych.
Długość trwania: 2 gr. x 40 godz.
Prowadzący szkolenie: instruktorzy firmy Schlumberger
Koordynator: dr Wojciech Stawikowski
Materiały wymagane na zajęciach: pamięć przenośna (USB lub dysk twardy). Można też zabrać tablet lub laptop.
Termin: 29 maja – 2 czerwca 2017 (grupa 1), 26 – 30 czerwca 2017 (grupa 2)
Miejsce: Instytut Geologii, sala 56
poniedziałki 9:30-17:30
wtorki, środy, czwartki, piątki 9:00-17:00
Lista uczestników: